24 maart 2024

Je meent het! in Tongeren nog wel!

Om te weten te komen wat mensen ertoe aanzet om mee te wandelen, is er een simpele manier: We vragen het hen gewoon. Want ook een losse informele babbel onderweg hoort tot de doelstellingen van SamanaWIL 

Op 13 maart wandelde SamanaWIL in het natuurgebied De Kevie in Tongeren

De welwillende kandidate voor het interview was dit keer Lea. Hier volgt wat Lea wist te antwoorden op mijn stereotiepe vragen. 

 


1.     Lea, waarom heb je gekozen voor deze wandeling?

Ik had al méér dan eens horen praten over SamanaWIL en dat is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Nu het voor mij zo dichtbij was om deel te nemen heb ik bij enkele vriendinnen gepolst of ze ook geïnteresseerd waren. Iedereen was akkoord en toen konden we niet meer terug. 

 

2.     Is dit je eerste wandeling met SamanaWIL of was je er al eerder bij?

Ik had al méér dan eens gedacht: dat doe ik, maar het is er nooit van gekomen … tot vandaag. Dit is de eerste keer dat ik er effectief bij ben. 


 

3.     Waar, wanneer en hoe heb je voor het eerst iets gehoord over SamanaWIL?

Ik denk dat het al wel twee jaar geleden is dat ik er voor het eerst over gehoord heb in de Samana-afdeling thuis. Toen schonk ik er niet veel aandacht aan, maar het kwam nadien af en toe toch nog eens ter sprake, zeker onder de vriendinnen die regelmatig wandelen. 

 

4.     Hoe kan SamanaWIL mogelijke kandidaten overtuigen om deel te nemen?

Je zegt het zelf, als het geen geld mag kosten, dan is er maar één manier: mond-aan-mond-reclame. Je moet natuurlijk wel ergens beginnen en dan is Facebook de beste manier voor een wat ouder publiek. Jongeren zou je eerder moeten aanspreken via Instagram of Tiktok. 

En waarom niet Samana zelf? Die hebben een eigen website met een aparte tab ‘Projecten’. Waarom sta je daar niet bij?

 


5.     Ken je de SamanaWIL Facebookgroep? En de SamanaWIL blog? En de SamanaWIL flyer?

De flyer kende ik al van vroeger en je e-mailadres dus ook.

Na mijn mailtje met de vraag of wij ook meemochten, heb ik ook de Facebookgroep en de blog leren kennen. Nu weet ik waar ik moet kijken in het vervolg. 

 


6.     En de wandelingen zelf:

-       Wil je ze langer, korter of zijn ze juist goed?

We gaan vlot over de vijf kilometer bij deze wandeling. Dat zal al wel genoeg zijn voor een doorsnee Samana-publiek, denk ik.

 

-       Wil je ze méér dan éénmaal per maand of minder of juist goed?

Eénmaal per maand is prima voor mij. Ik heb hier vandaag verwoede wandelaarsters meegebracht die alle dagen gaan wandelen. Die willen misschien méér, maar dan zullen ze toch iets anders moeten laten vallen.

 

-       Heb je liefst bewoond gebied, bossen, waterlopen, heuvels, akkers, boomgaarden, … ? 

Alles heeft zijn charme. Toch gaat mijn voorkeur uit naar puur natuur.    


 

Bedankt Lea, voor je spontane antwoorden. Ik denk dat Limburg nog veel puur natuur te bieden heeft. Ik hoop je dan ook snel terug te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was 't in Koersel?

Je moet soms een beetje geluk hebben. Alleen maar je best doen is niet altijd genoeg. Vraag dat maar aan Romelu Lukaku .   Wel, vorige woens...