22 november 2023

Je meent het! In Achel nog wel!


Op 15 november laatstleden was SamanaWIL paraat aan de Achelse Kluis voor een wandeling van 5,5 kilometer. Vele bekende gezichten, maar ook nieuwe en dat doet deugd.

Marleen was één van hen en ging akkoord om onze standaard vragenlijst te beantwoorden.

 


Marleen, bedankt dat je ons te woord wil staan.  Waarom heb je gekozen voor deze wandeling?

Ik woon in de buurt en via een plaatselijke afdeling van Samana had ik vernomen dat dit vandaag doorging. Ze moesten niet lang aandringen om me mee te krijgen. 

 

Abdij Achel


Is dit je eerste wandeling met SamanaWIL of was je er in één van de vorige keren ook al bij?

Bij een vorige gelegenheid werd ik ook al eens gevraagd, maar het is er toen niet van gekomen. Ik weet echt niet meer waarom niet. 

 

Hoe kan SamanaWIL mogelijke kandidaten overtuigen om deel te nemen?

Gewoon verder doen! Bij mij was er slechts één manier om SamanaWIL te leren kennen en dat was mond-aan-mond-reclame. De ene vertelt het verder aan de andere en zo krijg je toch steeds weer nieuwe deelnemers.

 

Ken je de Facebookgroep, de blog en de flyer van SamanaWIL?

Op één van de samenkomsten van Samana in Pelt werd er positief gepraat over deze wandelingen in Limburg en daarbij is de folder getoond. Ik heb er toen zelf geen in handen gekregen. Die voor 2024 ligt hier vandaag op tafel en die neem ik alvast mee. Facebook of de blog zijn niet aan mij besteed.

 


En de wandelingen zelf? Wil je ze langer, korter of zijn ze juist goed?

Ik ga ook wel wandelen zonder SamanaWIL, maar dat is anders. Ik heb een tijdje in een rolstoel gezeten en toen kon de wandeling iets langer zijn als ik niet zelf moest duwen. 

De afstand die we hier op beide benen afleggen is nog net goed te doen, maar het hoeft zeker niet méér te zijn.

 


Wil je die wandelingen méér dan éénmaal per maand, of minder, of is dit juist goed?

Ik zou voortaan liefst iedere maand willen deelnemen, maar ik ben afhankelijk van anderen om me ernaartoe te verplaatsen. Als ik al kan deelnemen aan de wandelingen in Noord-Limburg zou ik het als een succes beschouwen. 

 


Heb je liefst bewoond gebied, bossen, waterlopen, heuvels, akkers, boomgaarden, …?

 Wij wonen zelf in een gebied met veel bomen en heidegrond. Zoals nu in de herfst zijn de kleuren prachtig wanneer de zon schijnt. Misschien is het elders ook wel zo, maar mijn eigen streek heeft toch de voorkeur. 



 

Dankjewel, Marleen, 

Probeer toch maar regelmatig de blog te lezen. Bokrijk op 13 december is echt niet zo ver en past helemaal bij jouw voorkeuren. Hopelijk kan je er volgende keer bij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was 't in Koersel?

Je moet soms een beetje geluk hebben. Alleen maar je best doen is niet altijd genoeg. Vraag dat maar aan Romelu Lukaku .   Wel, vorige woens...