24 september 2023

Je meent het! In Diepenbeek nog wel!


Op 13 september wandelde SamanaWIL in de omgeving van de Campus UHasselt in Diepenbeek. Omdat te weten te komen wat mensen ertoe aanzet om mee te wandelen, is er een simpele manier: We vragen het hen gewoon. Want ook een losse informele babbel onderweg hoort tot de doelstellingen van SamanaWIL. De spontane vrijwilligster voor mijn interview was dit keer Rita. Hier volgt wat Rita wist te antwoorden op mijn stereotiepe vragen. 

 


1.     Rita, waarom heb je gekozen voor deze wandeling.

Ik hou van buiten te komen en mensen te ontmoeten. Ik hou van de natuur en van Limburg en dit is voor al die redenen een uitstekende gelegenheid. 

 



2.     Is dit je eerste wandeling met SamanaWIL of was je er al eerder bij?

Ik probeer bij alle wandelingen van SamanaWIL aanwezig te zijn. Ik denk zelfs dat ik er vaker bij was dan jij. Misschien ben ik wel de trouwste supporter van SamanaWIL. 

 

 

3.     Waar, wanneer en hoe heb je voor het eerst iets gehoord over SamanaWIL?

Voor zo ver ik me dat zelf goed herinner, moet dat op één van de wandelingen in Noord-Limburg geweest zijn, ééntje vorig jaar waar jij niet bij was. Valère was de organisator en ik denk dat het in Pelt was.

 


4.     Hoe kan SamanaWIL mogelijke kandidaten overtuigen om deel te nemen?

Met wat je al doet, lukt het aardig, maar ik denk dat je gerust reclame mag maken op de vakanties van Samana Limburg. Daar zit je doelpubliek. Vraag eens aan Hasselt of dat kan voor hen.

 


5.     Ken je de Facebookgroep, de blog, de flyer?

Uiteraard drie keer ja! Ik mis geen enkele publicatie, denk ik toch. Trouwens bedankt voor de flyer van 2024. Nu kan ik mijn agenda aanvullen.

 

Nvdr: Rita kreeg als allereerste, samen met een paar ander deelneemsters in Diepenbeek, de nieuwe flyer van SamanaWIL 2024. Zelfs in Hasselt hebben ze die nog niet. De bedoeling was om die pas in Gerhagen op 11 oktober voor het eerst aan de geïnteresseerden uit te delen, maar aan Rita konden we die niet weigeren.

 


6.     En de wandelingen zelf:

-       Wil je ze langer, korter of zijn ze juist goed?

Dat vraag je nu eens altijd precies aan de mensen die in rolstoelen zitten. Ik denk niet dat ons dat iets kan schelen, zo lang het maar goed weer is. 

-       Wil je ze éénmaal per maand, of minder of juist goed?

Dat mag gerust blijven zoals het nu is.

-       Heb je liefst bewoond gebied, winkelstraten, bossen, waterlopen, heuvels, akkers, boomgaarden,..?

We zijn terug bij mijn eerste antwoord. Geef mij maar de natuur. Méér moet dat niet zijn.

 


Bedankt, Rita, voor de leuke babbel. Als ik dat hoor, dan weet ik zeker dat Gerhagen op 11 oktober helemaal jouw meug gaat zijn.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was 't in Koersel?

Je moet soms een beetje geluk hebben. Alleen maar je best doen is niet altijd genoeg. Vraag dat maar aan Romelu Lukaku .   Wel, vorige woens...