28 juni 2023

Je meent het! In Schulen nog wel!

 

Uw mening is voor ons van belang en daarom zoeken we na afloop van iedere wandeling iemand waarvan we denken dat hij of zij ons duidelijk kan maken waarom hij of zij (weer) van de partij is. 

Ik heb het altijd over ‘wij Limburgers’, maar vorige keer was een wandelaarster uit Vlaams-Brabant aan de beurt en dit keer toch wel iemand uit de Antwerpse Kempen. We zien het nochtans niet op hun gezicht dat ze van ‘over de grens’ komen. Zolang ik niet beter weet, noem ik dit puur toeval. We zijn natuurlijk wel blij met de groeiende interesse.

 

Onze geïnterviewde van de wandeling in Schulen heet Cecile. Ik heb bij haar niet moeten aandringen om te antwoorden op mijn ondertussen stereotiepe vragen.

 



Cecile, waarom het je gekozen voor deze wandeling?

Ik probeer zoveel mogelijk wandelingen mee te doen. Maar op de woensdagen moet ik van alles regelen om te kunnen deelnemen. Als dat lukt, ben ik er zeker bij.

 

Je hebt dus al meermaals meegedaan. Wanneer was je voor de eerste keer bij?

Vorig jaar was ik toch bij de meeste wandelingen erbij. Welke precies de eerste was, kan ik niet meer zeggen.

 

Waar, wanneer en hoe heb je voor het eerst gehoord van SamanaWIL?

Ik was al een paar keer mee op pelgrimstocht met Adrien naar Compostella. Hij heeft me laten kennismaken met SamanaWIL. 

 

Hoe kan SamanaWIL mogelijke kandidaten overtuigen om deel te nemen?

Mond-aan-mondreclame werkt het beste en dus moet je zorgen dat zoveel mogelijk mensen over je praten. 

 

Ken je de SamanaWIL Facebookgroep? De blog? De flyer?

Ik denk dat ik nog niet veel over het hoofd gezien heb van al die dingen. Leuk om lezen, soms met een kwinkslag, altijd heel informatief. 



En de wandelingen zelf? Wil je ze langer, korte of zijn ze juist goed?

Zolang het niet te veel bergop en bergaf, te warm, te koud of te nat is, is de afstand perfect. Een wandeling als deze is prima tot zes kilometer. In normale omstandigheden kan iedereen dat aan. Door de warmte was vijf kilometer nu echter al meer dan genoeg voor sommigen. 

 

Wil je ze méér dan éénmaal per maand of minder of juist goed?

Voor mij mag je alle weken gaan wandelen, maar als ik zo de anderen hoor, is het prima zoals het nu is. Eénmaal per maand! Alleen zit die woensdag niet lekker voor mij. Daardoor ga ik al eens een wandeling moeten overslaan.



 

Heb je liefst bewoond gebied, bossen, waterlopen, heuvels, akkers, boomgaarden, … ?

Er zou toch één of twee keer per jaar een Limburgse gemeente mogen inzitten. Zo ben ik nog nooit in Maaseik geweest, om maar één gemeente te noemen, en uit mezelf komt het er niet van om daar naartoe te gaan. Volgens mij zijn er nog wel meer deelnemers die hiermee akkoord zouden gaan.

 


OK, bedankt Cecile, dat hebben we genoteerd. Onze planning is echter al af tot december 2024! Misschien is volgende maand de wandeling in het Molenvijverpark in Genk al enigszins in de richting van je aanbeveling. Het centrum is dichtbij. Noteer dan 12 juli in je agenda. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was 't in Koersel?

Je moet soms een beetje geluk hebben. Alleen maar je best doen is niet altijd genoeg. Vraag dat maar aan Romelu Lukaku .   Wel, vorige woens...