21 juni 2023

Final Call Augustus


SamanaWIL is een lokaal Limburgs zijprojectje van Samana vzw met dezelfde doelstellingen en hetzelfde doelpubliek. We hebben de reisbrochure van Samana vzw opengeslagen en zijn dolenthousiast geworden van het aanbod. Iedere regio en Nationaal organiseren om de beurt een aantal vakanties. Per maand stellen we enkele nakende bestemmingen in de kijker met in de eerste plaats de groepsreizen georganiseerd door Samana afdeling Limburg.  Maar er is véél meer. Als je het volledige aanbod wil kennen, klik dan op deze link: 
https://mijn.samana.be/#/travels  En als je alsnog wil meegaan, dan is dit de ‘Final Call’. 


Augustus 2023 wordt vrouwenmaand, maar dat kon Samana vorig jaar nog niet weten toen ze het reisaanbod opstelden. In augustus kan je met Samana Limburg naar Pukkelpop in Hasselt, een thuismatch dus, en daar zijn enkele opvallende supersterren als “top of the bill” aangekondigd: Angèle, Florence and the Machine en Billie Eilish. Valt het je op dat het allemaal vrouwen zijn? De mannen mogen alleen nog maar het voorprogramma spelen, lijkt het wel. Pukkelpop wordt dus een editie om naar te luisteren én naar te kijken

Van 17 tot 21 augustus kan je met Samana terecht op de wei in Kiewit.



 

Als Pukkelpopmuziek je niks zegt en kijken ook al niet niet je ding is, had je misschien met mij meegekund naar Neuerburg in de Eifel. Samana Vlaams-Brabant organiseert daar een reis  voor … blinden en slechtzienden. Als je dat eerder ziet zitten, mail of bel je dus best naar Samana Vlaams Brabant, maar bijna zeker ben je nu te laat. 

Zij hebben deze vakantie geërfd van Samana Nationaal wat betekent dat je er deelnemers van over heel Vlaanderen mag verwachten.  Die reis gaat door in samenwerking met VeBeS Licht en Liefde vzw (Vereniging voor Blinden en Slechtzienden). Vlaams-Brabant had me gevraagd als vakantieverantwoordelijke maar Vebes ziet het enigszins anders en wil zelf de regie in handen houden omdat ze de ervaring hebben met die doelgroep en een beroep doen op hun vaste deelnemersbasis. Ik ben dus voor deze vakantie gewoon vrijwilliger, maar mag mee als ervaringsdeskundige voor de wandelingen. 


Bitburg 


De reis gaat door
van 19 tot 26 augustus. Voor één keer heeft het niet veel zin om op voorhand te vertellen wat er allemaal te zien is. We gaan uiteraard naar Trier, omdat je daar de Romeinse aanwezigheid nog kunt ruiken; we bezoeken ook de bierbrouwerij van Bitburg waar je vanzelfsprekend het plaatselijke product kunt proeven en we gaan zeker nog enkele wandelingen maken in het Eifelgebied waar je de wind door je haren voelt waaien



Zei ik niet in mijn inleiding dat augustus vrouwenmaand was? Het is echt niet met opzet gedaan, want we waren totaal onschuldig toen we vorige november het wandelprogramma van SamanaWIL 2023 opstelden.  Op 16 augustus gaan win Lommel wandelen in … het Kattenbos! Ik zeg nu wel ‘We gaan wandelen’, maar ik ben niet meer zeker of leden van mijn gender welkom  zijn in dat bos; of moet ik dat ‘biologische sekse’ noemen? Een man twijfelt tegenwoordig aan alles.  Ik zal het ruim op tijd aan wandelorganisator Valère voor Noord-Limburg vragen en jullie laten weten. 

Goeie vooruitzichten, dacht ik zo! Jij kijkt er toch ook al naar uit, of niet?

 

Als je meer info wil of wil weten of er nog plaats is In Neuerburg of Lommel, zal je best bellen of mailen. 

Op reis: vlaamsbrabant@samana.be

Op wandel: Samanawil2022@telenet.be




En dan vraag ik nu nog even je aandacht voor een heel speciale reis in oktober: de Camino de Santiago de Compostella. Als SamanaWIL iets is waar je net zoals wij enthousiast van wordt, dan moet je zeker de Camino eens overwegen. In de Samana-brochure staat een verkeerde tekst. En op de website moet je al even zoeken om het te vinden. Daarom deze extra paragraaf: 

 https://mijn.samana.be/#/travels/details/2456 . 


Er zijn recentelijk weer enkele” kandidaat-pelgrims” door de selecties geraakt. Het zal nu wel bijna compleet zijn. Maar je kan altijd proberen en anders is het voor volgend jaar.

De volgende ‘Final call’ verschijnt op deze blog op 30 juli.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was 't in Koersel?

Je moet soms een beetje geluk hebben. Alleen maar je best doen is niet altijd genoeg. Vraag dat maar aan Romelu Lukaku .   Wel, vorige woens...