26 april 2023

Je meent het! In Hoepertingen nog wel!

Wat vinden onze deelnemers leuk of niet? We vroegen het ons af en we vertellen het je nu. Eén van de dapperen die niet afgeschrikt was door de weersvoorspelling van woensdag 12 april in Hoepertingen, stond ons te woord na de wandeling.


 

1.     Waarom heb je gekozen voor deze wandeling? 



Ik was er al meermaals bij en het is altijd al goed meegevallen. Zo kom je nog eens ergens en je leert niet alleen de verschillende regio's van Limburg kennen, maar ook mensen uit al die regio's.

2.     Is dit je eerste wandeling met SamanaWIL of was je er al eerder bij?

Ik heb dat daarnet al beantwoord: ik probeer zoveel mogelijk wandelingen mee te doen. Ook vorig jaar was ik er al bij.

 

3.     Waar, wanneer en hoe heb je voor het eerst iets gehoord over SamanaWIL?

Ik wandel bijna alle dagen als het weer het toelaat en praat hierover met andere mensen. 

    Op een zeker ogenblik ben ik te weten gekomen dat SamanaWIL bestond. Wie en wanneer 

    precies, dat weet ik niet meer. In ieder geval al vrij vroeg vorig jaar.

 

4.     Hoe kan SamanaWIL mogelijke kandidaten overtuigen om deel te nemen?

Michel van SamanaWIL blijft beweren dat hij geen andere manier ziet om deelnemers te werven dan via het internet, maar van degenen die ik zie opdagen, is misschien maar de helft daarvan op die manier erbij gekomen. De rest heeft het van het foldertje dat via Samana verspreid wordt of misschien nog méér via mond-tot -mond-reclame. Zo van: als gij gaat, dan ga ik ook.



5.     Ken je de SamanaWIL Facebookgroep?

Ik werk niet met de computer. Dus nooit gezien, alleen van horen zeggen. 

    

      Ken je de SamanaWIL blog.

Zelfde antwoord. Is dat nog iets anders dan Facebook?

   

     Ken je de SamanaWIL flyer, het vouwblaadje?

    Die heb ik wel al enkele keren bekeken en thuis ligt er ergens een exemplaar. Maar als ik wil weten waar en wanneer de volgende wandeling doorgaat, dan vraag ik het gewoon aan iemand die wel op de hoogte is.

 

6.     En de wandelingen zelf:

-       Wil je ze langer, korter of zijn ze juist goed?

Prima zo.

 

-       Wil je ze méér dan éénmaal per maand of minder of juist goed?

Het aantal keren is OK maar nu zijn ze altijd op woensdag. Ik denk dat SamanaWIL toch enkele mogelijke kandidaten mist door het altijd op dezelfde dag van de week te doen. En dan hebben we het ook al een paar keer meegemaakt dat de voorziene cafeetjes precies dan sluitingsdag hebben. Maar ik kan begrijpen dat het niet gemakkelijk is om met al die factoren een jaar op voorhand rekening te houden.

 

-       Heb je liefst bewoond gebied, bossen, waterlopen, heuvels, akkers, boomgaarden, … ?

Alles mag, zo lang ik maar met de verwondering van een onschuldig kind mag blijven kijken en luisteren naar mijn eigen provincie en haar bewoners.



Volgende wandeling gaat door in Noord-Limburg op 17 mei om 14u00. We verzamelen voor de start op Parking 3 van Center Parcs Erperheide in Peer. Geen paniek! Voor SamanaWIL gaat de slagboom gratis open. Zelfs het café is open, alleen niet gratis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was 't in Koersel?

Je moet soms een beetje geluk hebben. Alleen maar je best doen is niet altijd genoeg. Vraag dat maar aan Romelu Lukaku .   Wel, vorige woens...