02 april 2023

Aangename kennismaking! Hoe heet jij?

Soms hebben we zo van die ideeën waarover discussie bestaat. De zoektocht naar naambekendheid en promotie voor onze wandelingen is er zo één. Moeten we nog méér werven of hebben we al volk genoeg? En hoe doe je dat dan? 

De SamanaWIL-flyer, de Facebookposts en de blog kenden we al. Maar daarmee weten we nog helemaal niet wie eigenlijk onze lezers en wandelaars zijn. 

Recentelijk hebben we ons gebogen over een manier om preciezer te weten te komen wie er effectief meewandelt met SamanaWIL en waarom. Het inschrijvingsformulier van Google Forms en de enquête tijdens de wandeling zijn hier een resultaat van. En nu hebben we weer iets nieuws: een “getrouwheidskaart”.


De getrouwheidskaart is een soort klantenkaart. Ze moet zorgen voor klantenbinding

Zo werkten vroeger de zegeltjes bij aankoop van een bepaald product in een bepaalde winkel; zo werkten ook de reeksen foto’s van voetballers, zangers, filmsterren of automerken die bij een bepaald product aangeboden werd en die verzameld en geruild konden worden tot je reeks volledig was. 


    Stempelblad Camino de Compostela                                                Valois-zegeltjes

Als je in de bergen gaat wandelen, kan je in ieder berghut je stempel ophalen om nadien fier aan het thuisfront te tonen dat je er geweest bent. En als je de Sint-Jacobsweg alias de Camino de Santiago de Compostela doorloopt, dan verzamel je eveneens stempels onderweg om te bewijzen dat je de nodig afstand hebt afgelegd. 

Je hoeft echter niet eens ver van huis te gaan om voorbeelden van klantenwerving te vinden. In mijn favoriete kebab-zaak krijg ik één exemplaar gratis als ik tien stempels verzamel op mijn klantenkaart. Heel zeker ken jij zelf ook zo een aantal gelijkaardige acties. 

 


Dat willen we bij SamanaWIL in Hoepertingen introduceren. Je krijgt er op 12 april een getrouwheidskaart aangeboden en wij slaan een stempel in het vakje Bloesems Hoepertingen. Wij weten wel al wie er vorige keer in Paal bij was. Zij krijgen die dag of eventueel bij een latere gelegenheid twee stempels in één keer. En zo hopen we dat dat een aansporing is om zoveel mogelijk stempels te verzamelen.


 

In één adem wil ik je erop wijzen dat we ook een logo hebben, namelijk de contouren van de provincie Limburg met daarin de naam SamanaWIL



 

We hebben trouwens alweer een volgend idee. Wie op het einde van het jaar minstens vier wandelingen kan aantonen met zijn of haar kaart, komt in aanmerking voor een loting waar misschien wel een prijsje aan vast kan zitten. Maar dat is nog steeds in de voorwaardelijke wijs. Het zal immers afhangen van de evolutie van ons budget dat niet gespijsd wordt door deelnamegeld, reclamesponsoring of crowdfunding.

 


Maar wat er na afloop van de tien wandelingen volgt, is eigenlijk bijzaak. Als ik jou was, zou ik bij mijn vrienden liefst uitpakken met een volgestempelde kaart van SamanaWIL, … of misschien toch maar die van de Camino?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was't in Waterschei?

Enkele dagen eerder dan gewoonlijk heeft SamanaWIL een verslag klaar over hoe het geweest is in Waterschei op woensdag 13 november.   Het ...