31 mei 2023

Je meent het! In de Abeekvallei nog wel!


Een méér dan behoorlijke opkomst in Peer op 17 mei jongstleden! Daar worden we vrolijk van. Keuze genoeg dus om iemand te interviewen die gebruik maakte van wandelstokken om de wandeling in de Abeekvallei door te komen. Dat zijn in de eerste plaats de deelnemers van wie we willen horen wat ze ervan denken. Onze kandidate van de maand mei heette Mia en ze was zonder meer bereid om ons te woord te staan op het terras in Center Parcs Erperheide.  


Mia, waarom heb je gekozen voor deze wandeling?

Ik was al goed vertrouwd met Samana en enkele projecten die ze organiseren in het land.  De weersvoorspelling was goed, de wandeling zelf leek me wel aantrekkelijk, bij vorige wandelingen heb ik de goeie sfeer in de wandelgroep ervaren. Dat helpt enorm, want alleen zou ik er niet aan beginnen. En bovendien vind ik het uiterst belangrijk van mijn knieën in beweging te houden. Ik wil een tweede prothese zo lang mogelijk uitstellen. 

 


Is dit je eerste wandeling met SamanaWIL of was je er al eerder bij? 

Voor deze wandeling was ik er ook al bij in Paal in maart. Toch ken ik SamanaWIL  ook al van vorig jaar. Toen heb ik een paar wandelingen meegedaan. Ik denk wel dat het bij de meeste mensen pas bekend geraakt is tijdens De Warmste Week. 

 

Waar, wanneer en hoe heb je voor het eerst iets gehoord van SamanaWIL?

Een flyertje heb ik nooit gezien. Dat is blijkbaar verdeeld in Limburg, maar ik kom van net buiten de provincie. Mond-aan-mond-reclame en  Facebook hebben het gedaan, maar vraag me niet meer hoe en wanneer. 



 

Hoe kan SamanaWIL mogelijke kandidaten overtuigen om deel te nemen? 

Heb je nog méér volk nodig? Dit is toch al een behoorlijk groot aantal om in groep te blijven wandelen. 

Ik zou anders zeggen: de gebruikelijke wegen zoals er zijn: internet, de Goed Nieuws krant van Het Belang van Limburg; er bestaat ook een blaadje dat ‘Ontmoeting’ heet. 

 

Je hebt eigenlijk al geantwoord, maar ik vraag het je toch nog eens: Ken je de SamanaWIL Facebookgroep, de blog, en de flyer? 

Ik zeg het dan ook nog eens: ja, ja en nee.

 


En de wandelingen zelf: 

Wil je ze langer, korter of zijn ze juist goed?

Perfect zo! Durf er niks aan te veranderen!

 

Wil je ze méér dan éénmaal per maand, of minder of juist goed?

Zelfde antwoord`

 



Heb je liefst, bewoond gebied, bossen, waterlopen, heuvels, akkers, parken, boomgaarden, …?

Water, liefst lichtjes stromend water, brengt altijd rust. Het mag voor mij een beetje van alles zijn, maar bergop en bergaf is niet mijn ding. Als de afstand boven de vijf kilometer gaat, is een pauze ergens onderweg voor sommigen wel gewenst en dan liefst met genoeg zitbanken



Volgende maand zijn we in het stroomgebied van de Herk, de Gete en de Demer. Het wordt Schulen op 14 juni om 14u00. We vertrekken vanaf de parking aan de kerk, waar precies vanaf deze maand een parkeerschijf nodig is. De wandeling duurt dus maximum twee uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe was 't in Koersel?

Je moet soms een beetje geluk hebben. Alleen maar je best doen is niet altijd genoeg. Vraag dat maar aan Romelu Lukaku .   Wel, vorige woens...